Presentació de queixes
Qui pot presentar una queixa?
Tothom, tant persones físiques com jurídiques. Totes les actuacions del Defensor són gratuïtes i no és necessària l'assistència de cap advocat o procurador.
En quins casos es pot presentar una queixa?
Es poden presentar per diferents motius:
- Retards en la resposta.
- Errors o arbitrarietats.
- Inexecució de resolucions.
- Tracte indegut als ciutadans.
- Motivació insuficients de les resolucions.
I en general, les actuacions que impedeixin l'exercici legitimi dels drets constitucionals. També quan les circumstàncies ho requereixin, el Defensor pot promoure accions per iniciativa pròpia.
Quan no pot intervenir?
El Defensor no pot intervenir quan:
- Les queixes siguin anònimes.
- Les queixes denotin mala fe.
- Les queixes no tinguin fonament.
- La tramitació de les queixes pugui comportar prejudicis al dret legítim de terceres persones.
- Les queixes sobre qüestions privades.
- Les queixes o reclamacions l'objecte de les quals estigui pendent de resolució judicial.
- Les queixes siguin de persones amb dependència funcionarial, laboral o contractual amb l'Ajuntament.
Com es presenta una queixa?
Les queixes s'han de formular per escrit, acompanyades amb documents que puguin servir per a aclarir el cas.
L'escrit ha de contenir el nom complet i l'adreça, el telèfon i el correu electrònic de la persona que la formula, i els fets i les circumstàncies que són objecte de la queixa.
Les queixes adreçades al Defensor del Ciutadà contra l'administració municipal han d'haver estat prèviament plantejades a l'Ajuntament, al servei adequat.
On es presenten?
Directament a la seu de l’Oficina del Defensor del Ciutadà:
Carrer de les Botines, 26 (edifici de la Ràdio municipal)
17200 Palafrugell
O bé per correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.