• Inici
  • Notícies
  • El Museu del Suro programa activitats familiars durant tot el mes de desembre i gener, coincidint amb les festes de Nadal

El Museu del Suro programa activitats familiars durant tot el mes de desembre i gener, coincidint amb les festes de Nadal

El Museu del Suro celebra les festes amb les ja tradicionals activitats de temàtica nadalenca, diverses manualitats per a crear postals o bé decoracions i àlbums de records que serviran de pretext per a conèixer l’origen del material i treballar amb paper i aglomerat de suro.

De tota la programació cal destacar que durant els dies 27, 28, 29, 30 de desembre i 3, 4 i 5 de gener es portaran a terme els tallers de manera contínua de les 16.30 fins a les 18.30 h per tal de facilitar que el màxim de mainada pugui accedir a les activitats. El Museu també col.labora amb el taller que es portarà a terme al final del recorregut de l’espai màgic de la bòbila La fàbrica de joguines organitzat per l’Ipep.

També hi haurà l’oportunitat de veure les millors vistes de l’Empordanet tot pujant a la Torre de Can Mario de manera gratuïta (Centre d’Interpretació del Dipòsit d’Aigua Modernista) el dissabte 24 i el 28, 29 i 30 de desembre 3,4 i 5 de gener. (Consulteu horaris al web del museu).

Per als més joves es proposa el cluedo lliure exterior, per a resoldre el Misteriós cas Titànic, la mort d’Isabel Bassols primera dona que dirigeix una fàbrica de taps de suro al territori, propietària forestal i gran coneixedora del procés, preocupada per la conservació de l'ecosistema de la sureda i pel foment de l'economia circular, dona avançada al seu temps que mor en estranyes circumstàncies.

En la línia dels anys anteriors, a l’entrada del museu hi podreu veure fins al 2 de febrer el diorama de Lluís Gubert, un pessebre ambientat en una fàbrica de suro i també el pessebre creat per Josep Farrarons, dels Amics del Pessebre del Baix Empordà. També, a la recepció del museu, s’hi podrà trobar un photocall amb arbre de Nadal, el gran tió, així com amb un espai infantil lliure de dibuix.

Durant les festes hi haurà l’oportunitat de veure, l’exposició de Joaquim Vicens Gironella: Viure en temps convulsos i crear des dels marges. Amb aquesta mostra es ret homenatge a la figura de l’artista català més representatiu de l’Art Brut, realçant l’obra de Gironella i reconeixent-lo com un dels autors més importants dins els corrents artístics internacionals de la postguerra europea.

La programació es complementa, un any més, amb la campanya Nadal al Museu, una acció de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, que enguany s'ha fet a mode de projecte educatiu i de cocreació amb alumnes de 1r de batxillerat artístic de l'INS Santiago Sobrequés de Girona. Tant el disseny, la conceptualització com l'execució, han estat fruit d'un procés de treball que es va iniciar el 5 de setembre i que finalitza amb l'inici de la campanya, el 22 de desembre.  

Les nenes i els nens podran fer la visita per lliure al museu acompanyats d'un petit llibret d'activitats que es proporcionarà de forma gratuïta, els proposarà la cerca de 4 peces o espais del museu. Un cop davant de les peces, i a partir de l'observació, hauran de resoldre uns petits reptes, i un cop finalitzada l'activitat, a la recepció del museu, se'ls hi regalarà un petit obsequi: un dels 10 models diferents de xapes que els alumnes de l'INS Sobrequés han dissenyat expressament per a l'ocasió.

Una àmplia i variada programació a l’abast de tots els públics.

Horari del Museu del Suro de Catalunya

De dimarts a divendres, de 10.00 a 13.00 h i de 16.00 a 19.00 h

Dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 17.00 a 20.00 h

Diumenges i festius (excepte dilluns festius) de 10.00 a 14.00 h

Dilluns tancat.

 

Per a més informació i reserves:

Museu del Suro de Catalunya

Tel. 972 30 78 25

www.museudelsuro.cat

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Butlletí Can Bech núm. 87 (juliol-agost-setembre)

Butlletí Can Bech núm. 87 (juliol-agost-setembre)

Llegir-ho tot

El Ple municipal de Palafrugell dona suport al Correllengua 2026

El Ple municipal de Palafrugell dona suport al Correllengua 2026

Llegir-ho tot

Tornen els concerts i sardanes a Plaça Nova aquest estiu

Tornen els concerts i sardanes a Plaça Nova aquest estiu

Llegir-ho tot

Palafrugell ho té tot a punt per a la Festa Major 2026

Palafrugell ho té tot a punt per a la Festa Major 2026

Llegir-ho tot

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

Mapa d'ubicació de l'Ajuntament de Palafrugell

No heu trobat el que buscàveu?

Ajuntament de Palafrugell
Museu del Suro de Palafrugell
Fundació Palafrugell Gent Gran
Unió Europea FEDER
Diputació de Girona
Segell premi Administració Oberta 2025
Segell premi Administració Oberta 2024
Segell premi Administració Oberta 2023
Segell Premi Administració Oberta 2022
Segell Premi Administració Oberta 2019
Segell Premi Administració Oberta 2018
Segell Premi Administració Oberta 2017
Segell Infoparticipa 2014
Llicència Creative Commons