Aquest cap de setmana, comença el servei de salvament i socorrisme a les platges de Palafrugell

El proper cap de setmana, primer del mes de juny, es donarà inici al servei de salvament i socorrisme a les platges de Palafrugell, que durant les dues primeres setmanes de juny serà actiu només els caps de setmana. El servei, a partir del 15 de juny sí que serà diari i s’allargarà fins a finals del mes de setembre. Pel que fa referència als horaris, seran de les 11 del matí a les 7 de la tarda, excepte els mesos de juliol i agost que s’iniciarà a les 10 del matí i finalitzarà també a les 7 de la tarda. Cal esmentar que els dos primers caps de setmana del mes d’octubre també hi haurà servei. El servei es presta a les platges Tamariu, Llafranc, el Canadell, el Port Bo i Port Pelegrí.

En total s’han incorporat 11 socorristes i 1 coordinador. Amb l’entrada en servei també hi ha 4 llocs de socors o casetes per a la prestació de primers auxilis, concretament a Tamariu, Llafranc, Canadell i al Port Pelegrí, aquesta última disposa d'una instal·lació fotovoltaica per al subministrament d'energia elèctrica. Aquest any, l’Oficina de Turisme i els professionals del Servei de Socorrisme de platges Tamariu, compartiran espai. Així doncs, l’antiga oficina de turisme s'ha adequat per millorar l’atenció ciutadana, així com les condicions de treball del personal. L'espai està dividit en dues seccions, la part del davant serà el punt d'informació turística, i la part posterior serà el punt de socors dels socorristes.

L’Ajuntament compta amb una subvenció de Dipsalut inclosa en un programa de suport econòmic per a la seguretat, vigilància, salvament i socorrisme a les platges.

El servei té assignades tasques com la realització de cures, evacuació de persones accidentades, intervenció immediata a persones en situació de risc o perill, col·locació de les banderes amb diferents colors en funció de l’estat de la mar, advertiment a les persones usuàries dels riscos (especialment infants), recomanacions (com ara l’ús de protecció solar), informació sobre normes d’ús segons les normatives, senyalització de perills com ara corrents marines, fons perillosos, meduses..., servei d’acompanyament al bany de persones amb mobilitat reduïda i servei per evitar la pèrdua d’infants a la platja (polseres identificatives).

 

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

Mapa d'ubicació de l'Ajuntament de Palafrugell

No heu trobat el que buscàveu?

Ajuntament de Palafrugell
Museu del Suro de Palafrugell
Fundació Palafrugell Gent Gran
Unió Europea FEDER
Diputació de Girona
Segell premi Administració Oberta 2025
Segell premi Administració Oberta 2024
Segell premi Administració Oberta 2023
Segell Premi Administració Oberta 2022
Segell Premi Administració Oberta 2019
Segell Premi Administració Oberta 2018
Segell Premi Administració Oberta 2017
Segell Infoparticipa 2014
Llicència Creative Commons