Més de 80 activitats animen el Nadal a Palafrugell

•    Les propostes s’allarguen tot el mes de desembre i fins al 6 de gener.

Durant tot el mes de desembre i fins al 6 de gener, l’Ajuntament de Palafrugell i diferents entitats del municipi han organitzat més de 80 activitats per engrescar a vilatans i visitants a gaudir del Nadal a Palafrugell. Entre les propostes hi ha tallers, concerts, espectacles i la Fàbrica de joguines, entre d’altres. Totes les activitats i la seva ubicació es poden consultar en un mapa-agenda que es pot trobar en paper als edificis municipals, botigues i d’altres establiments, i que també es pot consultar en línia.

Així doncs, el Museu del Suro de Catalunya, la Fundació Josep Pla i Ooxhigen organitzen un seguit de tallers per a grans i petits, des d’aquest cap de setmana llarg i fins a final d’any. D’altra banda, la darrera setmana de l’any la plaça de l’Ermengarda acollirà fins a 7 concerts i espectacles per a diferents edats, organitzats per l’Àrea de Cultura.

Un cop més, durant les vacances escolars, torna el Pinxo d’Aigua que aquest any estarà acompanyat del Pinxo Terra. I per segon any, La Bòbila es transformarà en La Fàbrica de Joguines, que incorpora algunes novetats respecte de l’edició de l’any anterior, i està organitzada per l’Institut de Promoció econòmica de Palafrugell (IPEP).

Per Cap d’Any torna la festa a la plaça de l’Església amb Marc Dunjó i als locals d’oci nocturn de la vila, i la Benvinguda al primer sol de l’any amb xocolatada inclosa des del Far de Sant Sebastià. No podem oblidar tampoc les versions per als joves de la festa del Caga Tió i dels Reis a l’espai de Els Ametllers els dies 24 de desembre i 5 de gener respectivament.

I com no podia ser d’una altra manera, els més petits de la casa tornaran a gaudir de la Cavalcada de Ses Majestats els Reis Mags d’Orient, tant a Palafrugell com a Llafranc, la tarda del divendres 5 de gener. Per segon any, després del recorregut pels carrers del municipi, Ses Majestats es dirigiran a tots els infants des de la plaça Can Mario i posteriorment es farà una recepció reial a la Fàbrica de joguines on recolliran personalment les cartes.

Sorteig a Instagram
L’Ajuntament de Palafrugell ha instal·lat 5 figures 3D lluminoses a diferents espais del centre que se sumen a la il·luminació nadalenca i que també donen l’opció de participar en un sorteig, en el que es poden guanyar 2 entrades per al Festival de Cap Roig 2024. Es tracta de fer-se una foto a qualsevol d’aquests 5 photocalls de Nadal, marcats en el mapa amb una estrella d’Orient, i publicar-la a Instragram amb l'etiqueta #NadalaPalafrugell, etiquetant i mencionant @visitapalafrugell i @palafrugellcultura.

Les bases per participar es poden trobar a l'Instagram @visitapalafrugell i @palafrugellcultura.

Campanya comercial
Un any més per incentivar el comerç local, Oohx!gen organitza la campanya “Compra, RASCA i guanya!” en la que ofereix més de 15.000 € en descomptes directes, més de 5.000 premis i 3 sortejos, a més de diverses activitats per a tots els públics. Els dies 16, 23 i 30 de desembre també organitza la Gimcana “El Destapat”, en la que regala 600 € repartits en 3 xecs regals. Tota la informació d’aquestes activitats es pot consultar a l’Instagram @oohxigenpalafrugell.

Per la seva part, l’Ajuntament ha col·laborat amb una aportació directa de 5.000 euros a la campanya de descomptes directes.

La il·luminació nadalenca
El passat divendres 1 de desembre, es va fer la tradicional encesa de llums que marca l’inici del Nadal al municipi. L’enllumenat nadalenc s’obrirà cada dia al vespre, fins al 6 de gener de 2024.

Enguany, s’ha posat una nova il·luminació de Nadal a tota la zona comercial de la vila així com als accessos al municipi; mentre que les llums anteriors s’han fet servir per decorar barris i carrers més perifèrics. D’aquesta manera, s’amplia la il·luminació nadalenca a més espais del municipi.

A part dels llums de Nadal i l’arbre de sis metres d’altura a la plaça Nova, també hi haurà un arbre de Nadal de 10 metres a la plaça de Can Mario.

Paral·lelament a la il·luminació, els carrers del centre estaran animats amb la instal·lació del fil musical nadalenc, que seguirà l’horari comercial i estarà actiu fins al 6 de gener de 2024.

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

Mapa d'ubicació de l'Ajuntament de Palafrugell

No heu trobat el que buscàveu?

Ajuntament de Palafrugell
Museu del Suro de Palafrugell
Fundació Palafrugell Gent Gran
Unió Europea FEDER
Diputació de Girona
Segell premi Administració Oberta 2025
Segell premi Administració Oberta 2024
Segell premi Administració Oberta 2023
Segell Premi Administració Oberta 2022
Segell Premi Administració Oberta 2019
Segell Premi Administració Oberta 2018
Segell Premi Administració Oberta 2017
Segell Infoparticipa 2014
Llicència Creative Commons