'Palafrugell+', quan la cultura i la promoció econòmica van de la mà
Can Bech número 51 octubre-novembre 2016
Integració, col·laboració, sinèrgia, innovació, dinamització i, per descomptat, promoció són els conceptes que giren entorn de la idea de Palafrugell+, un nou producte turístic resultat de noves aliances i que enceta una nova línia de treball alhora. De fet, es tracta de promocionar Palafrugell a través dels nostres principals equipaments culturals, naturals i patrimonials i fent-ho sumant esforços, de manera conjunta.
L'experiència, enriquidora per a tots, ha representat i representa asseure en una mateixa taula a Museu del Suro, Fundació Vila Casas, Fundació Josep Pla, Jardins de Cap Roig, àrea de Cultura i a l'IPEP, de manera que cadascú aporta la seva sapiència en el seu àmbit. La primera proposta que es portarà a terme gràcies a aquest treball en equip és, doncs, aquest Palafrugell+, que integra en un sol tiquet, a preu reduït, i amb validesa d'un any, els principals serveis culturals que ofereix el municipi. Cadascuna de les entitats participants oferiran, a més, als usuaris del tiquet diferents activitats exclusives o en condicions avantatjoses.
Arribar a aquest punt no ha estat fruit de la casualitat. És la conseqüència d'un treball tècnic i d'una línia d'acció política que ve de temps i que ja ha donat altres fruits. Podem parlar dels paquets de la Garoinada o de l'oferta integrada al bitllet del bus Julivia, que ofereix als viatgers un ampli ventall d'ofertes i descomptes durant tot un dia amb una destacada presència, com no, del sector cultural. Al costat d'això, tenim que la col·laboració entre l'IPEP i Cultura s'ha anat fent cada cop més estreta i intensa. Ho hem pogut veure i viure aquests darrers anys amb el festival de Flors i Violes o de Jazz, i enguany, d'una manera molt potent, amb la munió de propostes lligades al 50è aniversari de la Cantada d'Havaneres de Calella de Palafrugell.
Palafrugell+ representa, per tant, un salt endavant en la gestió cultural, lligada alhora amb la promoció econòmica. Esperem que la suma de les parts faci un efecte multiplicador en l'atractiu de Palafrugell com a centre turístic i cultural de primer ordre basat en la qualitat de producte i de servei.