Palafrugell, on ha quedat el "cau i net"?
Can Bech número 57 octubre-novembre 2017
A finals d'agost, el govern municipal va fer balanç dels seus primers 100 dies al capdavant de l'Ajuntament, hi ho va fer fixant prioritats i posant els fonaments d'un nou model de municipi.
No van fer cap menció o proposta per millorar un dels tres temes en els que es va basar per presentar la moció del passat 19 de maig.
El senyor Piferrer, en el seu discurs del Ple d'investidura, va dir que la primera gran mesura és no prendre cap mesura, i que la segona serà canviar algun dels aspectes que no els hi agraden, com per exemple, el problema de les escombraries, la brutícia que hi ha als carrers, les andròmines que hi ha al costat dels contenidors... També afirmà que donat que és un aspecte que preocupa a la població, ja tenen diverses solucions i s'hi posaran a treballar de seguida que puguin.
Uns dies després van posar en marxa un pla de xoc per passar l'estiu i, seguidament, estudiar canvis en l'organització del servei.
Des de l'Entesa hem fet un seguiment dels punts on hi ha ubicats els contenidors, tant a les platges, com a Llofriu i al nucli urbà de Palafrugell. Considerem que ha estat, de llarg, el pitjor estiu.
Els contenidors plens de gom a gom, i el seu entorn farcit de deixalles diverses varis dies sense fer la recollida. Les papereres de les platges plenes fins a dalt i a mitja tarda era gairebé impossible dipositar-hi qualsevol cosa. Quina imatge donem al nostre ciutadà, turistes i persones de segona residència, que són els nostres clientes? I d'altra banda, fem esforços de promoció perquè ens visitin com un municipi modèlic pel que fa a paisatge, entorn, cultura, gastronomia... Palafrugell ha transmès un escàs sentit cívic i, fins i tot, higiènic.
El nostre grup troba adient posar fil a l'agulla a un procés participatiu respecte a la neteja i recollida de deixalles. Per dur-lo a terme, trobem vital remarcar que el servei és pagat per cada domicili amb els corresponents rebuts, és a dir, és el propi ciutadà qui en suporta la despesa.
Cal escoltar al contribuent i potser fora bo realitzar reunions informatives, per zones, amb les corresponents propostes i incorporant suggeriments i possibles millores. També seria convenient que es delegués a un o varis responsables de l'Ajuntament per a realitzar un control de qualitat del servei que presta l'empresa concessionària.
L'Entesa considera que és responsabilitat del govern municipal que els serveis bàsics, com la neteja, aportin un valor afegit a la comoditat dels habitants i ofereixi una bona imatge del nostre municipi.
Des de la nostra oposició responsable i constructiva, estem a la disposició del consistori per redreçar aquesta problemàtica.