Presentació de factures en format electrònic
A l'Ajuntament i als seus organismes dependents
A partir de l'1 d’agost de 2017 l'Ajuntament de Palafrugell no accepta factures emeses per persones jurídiques (societats), ja sigui a l'Ajuntament de Palafrugell, a l'Institut de Promoció Econòmica (IPEP), o bé al Museu del Suro, sigui quin sigui el seu import, si no es presenten en format electrònic a través del servei e.FACT del Consorci Administració Oberta de Catalunya o altres plataformes que tinguin convenis amb el servei e.FACT.
La presentació de la factura en format electrònic redueix els terminis de tramitació i, per tant, agilitza el termini de cobrament. A la vegada garanteix que l'intercanvi de la informació es realitzi sense errors i permet als proveïdors consultar l'estat de tramitació de la factura a partir de la seva presentació.
La Llei 25/2013 d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, va establir l'obligació per les persones jurídiques (societats) de presentar les seves factures a les Administracions Públiques en format electrònic, disposant que cada Administració podria permetre que les factures d'import inferior a 5.000 euros es poguessin continuar presentant en format paper.
Fins ara, l'Ajuntament de Palafrugell permetia que les factures d'import inferior a 5.000 euros emeses per persones jurídiques es poguessin presentar en format paper, però l'aprovació de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, obliga que totes les comunicacions de les persones jurídiques amb l'administració es realitzin en format electrònic.
Per tal de conèixer el procediment i requisits tècnics necessaris per presentar la factura en format electrònic podeu accedir a la web del Consorci Administració Oberta de Catalunya o al servei d'enviament de factures electròniques de l'Ajuntament de Palafrugell, on trobareu informació sobre com crear i enviar les factures electròniques.