Commemoració del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia a l'Esport
El 19 de febrer
Palafrugell se suma a la commemoració del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia a l’Esport, el 19 de febrer. Aquesta jornada recorda el naixement del futbolista Justin Fashanu, primer jugador de primera divisió a fer pública la seva homosexualitat, fet que li va suposar una forta campanya d'odi.
Per visibilitzar la lluita contra la discriminació, l'Ajuntament ha convidat els clubs esportius locals a llegir un manifest durant les competicions i entrenaments de la setmana del 19 de febrer. A més, lluiran pancartes amb el lema A Palafrugell la diversitat ens mou. Avancem per un esport lliure i inclusiu i compartiran missatges a les xarxes socials.
En paral·lel, es recuperarà la campanya comarcal #PerUnEsportDeTotsColors, que busca denunciar situacions de sexisme i LGTBIfòbia en l'àmbit esportiu. Del 13 al 22 de febrer, es publicaran vídeos diaris als perfils de l'Àrea d'Esports (@esportspalafrugell) i de l'Espai LGTBI+ (@espailgtbipalafrugell) per sensibilitzar sobre aquesta realitat.
A més, el 21 de febrer a les 21.30 h, Palafrugell acollirà la segona trobada LGTBI+ amb mirada local, que inclourà un videofòrum centrat en la diversitat en l'esport.
Finalment, es continua la tasca d'adaptar la normativa i els processos administratius amb l'actualització de formularis i la introducció de clàusules socials a les convocatòries de subvencions esportives.
Aquestes accions continuen la feina encetada l'any passat entre l'Àrea d’Esports i l'Espai LGTBI+ de l'Ajuntament de cares a garantir els drets de les persones LGTBI+ i les seves famílies i a promoure la igualtat de tracte i la no discriminació.