Defensor del Ciutadà

Què fem?

L'Oficina del Defensor del Ciutadà és una institució imparcial i independent que té com a missió garantir el dret de totes les persones a una bona administració. Amb independència i objectivitat, atén les queixes i consultes de qualsevol persona o col·lectiu de Palafrugell en relació a les actuacions i decisions preses per l'administració local, i quan els ciutadans vegin vulnerats els seus drets.

Com a Defensor del Ciutadà de Palafrugell la meva tasca primordial és la de vetllar perquè els procediments administratius que afecten als ciutadans s'avinguin a les normes establertes per la llei i al principi de bona administració

Qui és i com us pot ajudar?

És la institució que té per missió vetllar pels drets de la ciutadania davant de l'Administració municipal i dels organismes que en depenen (Esports, Institut de Promoció Econòmica, Institut de Comunicació i Museu del Suro).

Les seves actuacions són confidencials i compleix les seves funcions amb independència i objectivitat.

En què pot intervenir?

Pot intervenir a petició de qualsevol persona física o jurídica que li presenti una queixa, com per exemple:

  • Retards.
  • Errors o arbitrarietats.
  • Inexecució de resolucions.
  • Tracte indegut als ciutadans.
  • Motivació insuficient de les resolucions.
  • I en general, les actuacions que impedeixin l'exercici legítim dels drets constitucionals.

També quan les circumstàncies ho requereixin pot promoure accions per iniciativa pròpia.

Quan no pot intervenir?

No pot intervenir quan:

  • Les queixes siguin anònimes.
  • Les que denotin mala fe.
  • Les queixes no tinguin fonament.
  • La tramitació de les queixes pugui comportar prejudicis al dret legítim de terceres persones.
  • Les queixes sobre qüestions privades.
  • Les queixes o reclamacions l'objecte de les quals estigui pendent de resolució judicial.
  • Les queixes siguin de persones amb dependència funcionarial, laboral o contractual amb l'Ajuntament.

Com actua?

Les resolucions del Defensor adopten la forma de recomanació, recordatori i suggeriment. Les seves resolucions no poden modificar ni anul·lar actes administratius, ni poden ser objecte de recurs de cap mena. L'Administració municipal i, en general, tots els organismes dependents de l'Ajuntament, han d'auxiliar, amb caràcter preferent i urgent, el Defensor del Ciutadà en les seves tasques.

Qui pot presentar queixes?

Tothom, tant persones físiques com jurídiques. Totes les actuacions del Defensor són gratuïtes i no és necessària l'assistència de cap advocat o procurador.

Com es presenten?

Les queixes s'han de formular per escrit, acompanyades amb documents que puguin servir per a aclarir el cas.

L'escrit ha de contenir el nom complet i l'adreça, el telèfon i el correu electrònic de la persona que el formula, i els fets i les circumstàncies que són objecte de la queixa. També ha d'anar acompanyat amb els altres documents que puguin servir per a aclarir el cas.

Les queixes adreçades al Defensor del Ciutadà contra l'Administració municipal han d'haver estat prèviament plantejades a l'Ajuntament, al servei adequat.

On es presenten?

Directament a la seu de l'Oficina del Defensor o bé per correu.

El Defensor registrarà i formularà acusament de recepció de les queixes que se li formulin.

Horari

  • Dimarts i dijous, de 9 a 13 h

Contacte

  • : 972 011 642
  • : Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Localització

    Avinguda Josep Pla, 7 (annex Edifici de Can Bech). 17200, Palafrugell

Personal

Bertrand Halllé, Defensor
Nuri Negra, suport administratiu

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat
P1712400I

No heu trobat el que buscàveu?